بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان در مرکز پژوهش‌های مجلس-راهبرد معاصر
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی درپی درگذشت حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا پیام تسلیت رهبری در پی ترور قاضی رازینی و مقیسه رونمایی از شهر شناوری نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر سلامی  واکنش فرماندار «صحنه» به پرواز ۲ جنگنده: رزمایش کشوری بوده است واکنش پزشکیان به ترور قاضی مقیسه و رازینی برگزاری نشست سرا قوا به میزبانی رئیس جمهور جانشین فرمانده کل سپاه: آتش‌بس غزه پیروزی مقاومت و تحقق وعده الهی بود شمخانی عزادار شد خطیب نماز جمعه تهران: آتش‌بس غزه پیروزی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل است / ایران امروز ابرقدرت است نمایش اقتدار مرزبانان در رزمایش دریایی محمد رسول‌الله (ص) در سواحل دریای عمان رئیس‌جمهور وارد مسکو شد برادر سرتیم حفاظت سید ابراهیم رئیسی: برادرم مخالف سفر رئیسی به مرز ایران و آذربایجان بود توئیت روسی حساب کاربری رهبر انقلاب در آستانه سفر رئیس‌جمهور به روسیه جانشین اطلاعات سپاه: تنها ۱۳ تا ۱۵ درصد تحت تأثیر مسئله حجاب قرار گرفته‌اند دومین رهبر انجمن حجتیه درگذشت

بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان در مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۵۰۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان» آورده است که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت نقش جدی در تصویر آینده کشور برعهده دارد. از این منظر توجه به این دانشگاه و سرمایه‌گذاری در این حوزه حائز اهمیت ویژه‌ای است. اما متأسفانه با وجود اهمیت ملموس این دانشگاه کوتاهی‌های محسوسی در خصوص این دانشگاه صورت پذیرفته است.

بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگیان با چالش‌های جدی از قبیل کمبود شدید فضا، امکانات آموزشی و تربیتی، تعداد کم عضو هیئت علمی، عدم کاربردی و به روز بودن محتوای برنامه درسی، کمبود سرانه دولتی و... روبه‌رو است به نحوی که این چالش‌ها ضمن کاهش کیفیت عملکرد این دانشگاه در تربیت معلم تراز، محدودیت‌های جدی را در مسیر جذب و پذیرش دانشجو ایجاد کرده است.

بر این اساس و با ابتنا بر کلام رهبر معظم انقلاب که در 21 اردیبهشت ماه 1401 تأکید نمودند «باید در این دانشگاه‌های مربوط به تربیت معلم و تربیت دبیر جوری باشد که واقعاً معلّمِ مطلوب از این جاها بیرون بیاید»، در این گزارش پیشنهاد شده ضمن توجه به توسعه کمّی دانشگاه فرهنگیان، با اصلاح قوانین مرتبط، جلب مشارکت ارکان سهیم، اصلاح برنامه درسی و... کیفیت فرآیند تربیت معلم نیز ارتقا یابد.

متن کامل گزارش را در   بخوانید/ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار